Dela nyhet
Vintersportspelen 2025 - Information till ledare
10 jan, 07:00 0 kommentarer
Lördag 8 mars är det dax för Vintersportspelen inomhus i Multihallen på Rosvalla. Anmälan är öppen och många klubbar har redan anmält sig. Anmälan görs via webathletics.se, där man också kan se vilka som anmält sig.
Från er ledare skulle kortfattat nedan behövas
- Prata om tävlingen i samband med träningarna, se till att många anmäler sig och är med, hjälp till med anmälan om det behövs, träna gärna grenarna lite inför, bestäm tid när ni i gruppen samlas inför tävlingsdagen, bestäm vilka ledare kommer vara med under dagen för att följa gruppen, för er som kan vara med i stafetten - försök få till lag och träna lite innan.
- Återkom till mig med namn på föräldrar/vårdnadshavare på de arbetspass som er grupp behöver bemanna enligt tabell nedan. Se till att efterfråga hjälp nu så snart som möjligt, för vi behöver ALLA hjälpas åt med detta.
Lite mera info.
Tittar man på programmet från förra årets tävling så tävlade U8+U9 kl 10-ca 12.30, U10+11 ca 10--14.00 (ingen stafett då) och PF13-15 ca kl 10-17.45. Tiden som allt pågår förstås på antal deltagare.
Kring arrangemanget behövs det hjälp från er ledare och från era ungdomars vårdnadshavare. VI har fast funktionärsgrupper som är på en och samma gren hela tiden. Grenledare/domare i alla grenar kommer att finnas och behöver inte ordnas med från grupperna.Grenledaren informerar och berättar allt kring genomförandet innan tävlingen börjar.
Jag behöver från er ledare namn på de som kommer att hjälpa till senast 28 februari för att få ihop allt. Varje grupp behöver bidra med arbetspass enligt nedan. Angivna antal behövs för att få flyt och hålla tidsprogrammet. Förmiddag är ca kl 9.30-13.00, eftermiddag ca kl 13-17.30. Exakta tider blir klart i veckan innan då tidsprogrammet är klart. Ungdomsgruppen, veteraner och nybörjar veteraner bidrar med så många som möjligt till förmiddag respektive eftermiddag och placeras utifrån behov, men behövs i första hand till längdhoppet enligt tabellen. De yngre grupperna som är många kan dela upp arbetspasset i kortare delar om det finns tillräckligt med personer som hjälper till.
Det rekommenderas att göra en kallelse av er ledare till grupperna för detta. För mall/inspiration, se i gruppen "Nybörjarveteraner", kalendern 8/3.
Gren | Antal | Förmiddag | Eftermiddag | Arbetsuppgifter |
Löpning | 3 | team 12 | team 12 | Upprop, bankontroll, bistå starter, mm |
Höjd 1 | 4 | team 15 | team 12 | Ribbuppläggare, upprop, resultattavla, resultat |
Höjd 2 | 4 | team 13 och 16 | ej aktuellt | Ribbuppläggare, upprop, resultattavla, resultat |
Längd 1 | 7 | team 16 | team 10/11 | Krattare 1, krattare 2, upprop, mätare 1, mätare 2, resultattavla, dator/protokoll |
Längd 2 | 7 | team 14 | team 13 | Krattare 1, krattare 2, upprop, mätare 1, mätare 2, resultattavla, dator/protokoll |
Kula | 7 | team 15 | ungdomsgrupp och veteraner | Tillbakarullare 1, tillbakarullare 2, upprop, mätare 1, mätare 2, resultattavla, dator/protokoll |
Visselspjut | 7 | team 17 | ej aktuellt | Hämtare 1, hämtare 2, upprop, mätare 1, mätare 2, resultattavla, dator/protokoll |
Kiosk | 3 | team 16 | team 12 | Servering, korv, ev toast, funktionärsfika/mat |
Sekretariat | 2 | team 10/11 | ej aktuellt | Efteranmälan, nummerlappar mm |
Mer information kommer löpande på funktionärssidan (Nyköpings BIS Friidrott - Tävlingskommitté - Svenskalag.se (nbisfri.se)
Frågor? Maila Johan, johandahlrot@gmail.com
Kommentarer